torsdag 16 april 2009

Har ni hört något så idiotiskt?

Den nya sexfjolle lagen! Barnmorskor riskerar åtal m.m. om dom skriver ut p-piller till flickor under 15år, för det räknas som medhjälp till våldtäkt! Och jag tycker det är det dummaste och töntigaste lagen dom kommit på hittills! Visst okej att man blir byxmyndig när man är 15år och att man kanske inte ska ha sex under den åldern för det är inte riktigt alla mogna till att ha.
Men att man inte ska kunna få p-piller om du inte fyllt 15 år är sjukt! Inte började jag med p-piller när jag var 13år för att skydda mig mot sex, det kan användas till allt möljigt. Jag hade det för att kunna gå till skolan och för att kunna stå på benen, mensverken gjorde att jag inte kunde vara på skolan och knapps gå för jag hade så ont att jag tuppade av ibland och svimmade! Och jag tycker att andra flickor ska kunna få samma hjälp som jag fick av p-piller och nu när den här lagen kommit vågar nog inte alla flickor gå till ungdomsmotagning eller boka tid på disktriktet av rädlan att bli avvisad därifrån för att man inte har åldern inne och jag tycker att det är förjävligt och sjukt! Jag hoppas starkt på att lagen upphörs!

från expressen:
Hot om åtal för att ge p-piller till unga
Barnmorskor som skriver ut preventivmedel till flickor under 15 år kan riskera åtal.
Vice chefsåklagare Mikael Hammarstrand i Gävle säger att han utan tvekan skulle åtala dem som skriver ut p-piller till någon under 15 år för medhjälp till våldtäkt, skriver Dagens Medicin.

Inga kommentarer: